fredag 30 augusti 2013

Aloe Vera och budgettips


God Morgon underbara fredag!

Vaknade ubertidigt idag, trots ledig fredag. Men jag har ju lyxen att faktiskt kunna gå och lägga mig en timme mitt på dagen. Det är en liten rutin jag har skaffat mig när jag har lediga dagar mitt i veckan.
En härlig känsla!

I dagarna har en aloe vera växt fått flytta in.
Ingen växt jag är jätte förtjust i, men till den guldiga krukan gör den sig finfint!

 

 Nytt på bordet är även den underbara marmorbrickan.
Om ni som jag är lika förtjust i den så kommer här ett litet budgettips om ni likt mig inte vill slänga ut det hutlösa priset som vad en sådan skulle kosta så bege er till närmsta marmorhandlare och fråga om inte dem har lite spill över som ni kan få köpa.
Det var faktiskt mannen som kom på den briljanta iden till mig då jag visat min förtjusning till denna marmorbricka men han känner mig allt för väl och vet att jag lätt tröttnar och vill byta ut saker titt som tätt (mannen vill jag dock aldrig byta ut).
Därför var det inget alternativ att slänga ut tusenlappar på en sådan sak. Och jag fick den till det makalösa priset av noll kronor då det ändå skulle till tippen.

Gissa om mitt leende gick från öra till öra flera dagar i sträck.


Nehe, kära vänner. Dags att ta tag i denna dagen och börja den med lite tvätt.

Hoppas att Ni får en underbar fredag så hörs vi senare!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar